Do zakresu zadań Sekretarza Gminy należy: 1. Opracowywanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu. 2. Opracowywanie projektów Statutu Gminy i Regulaminu Urzędu. 3. Organizowanie pracy
Urzędu oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem referatów i stanowisk pracy. 4. Zapewnienie zgodności działań Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa. 5. Kierowanie pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta. 6. sprawowanie przestrzegania instrukcji
kancelaryjnej. 7. Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie. 8. Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców w trybie art. 951 § 1 kodeksu cywilnego. 9. Nadzorowanie nad prawidłowym przygotowaniem projektów uchwał Rady. 10. Zapewnienie
skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy. 11. Organizowanie współdziałania z sołectwami. 12. Nadzorowanie terminowości załatwiania spraw obywateli przez Urząd. 13.
Nadzorowanie spraw związanych z wyborami i referendami. 14. Koordynacja i nadzór nad przepływem informacji o zmianach w przepisach prawnych dotyczących poszczególnych stanowisk. 15. Wydawanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych. 16. Nadzór nad
oświetleniem placów i ulic. 17. Wykonywanie innych spraw zleconych przez Wójta. 18. Ochrona dróg gminnych, prowadzenie działań mających na celu niedopuszczanie do przedwczesnego zużycia drogi oraz niewłaściwego jej użytkowania. 19. Prowadzenie spraw związanych
z budową i bieżącym utrzymaniem dróg gminnych, mostów i przepustów, prowadzenie ewidencji tych dróg. 20. Organizacja zimowego utrzymania dróg gminnych. 21. Współpraca z Zarządem Powiatowym Dróg. 22. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem czynszu za
wydzierżawione grunty gminne. |