Urząd Gminy - Regulamin organizacyjny - V

Index BIP

  • Postanowienia ogólne

  • Zadania Urzędu Gminy w Grabowcu

  • Wewnętrzna struktura organizacyjna Urzędu

  • Zasady funkcjonowania Urzędu

  • Zadania wspólne stanowisk pracy

  • Zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy poszczególne stanowiska pracy

  • Zasady działalności kontrolnej

  • Zasady podpisywania decyzji i pism


  •  V. ZADANIA  WSPÓLNE  STANOWISK  PRACY.

     § 15.
     
    1. Posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o zamówieniach publicznych i przepisów gminnych.
    2. Ciągłe aktualizowanie przepisów prawnych i wzajemne informowanie się o zmianach. Znajomość orzecznictwa.
    3. Umiejętność uzyskania wykładni prawa w sprawach wątpliwych lub nie rozstrzygniętych normą prawną zarówno od radcy prawnego jak i od innych specjalistycznych organów administracji rządowej.
    4. Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w zakresie zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań przez organy gminy oraz wynikających z ustaw i innych przepisów szczególnych.
    5. Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach indywidualnych z zakresu swojego stanowiska pracy.
    6. Opracowywanie projektów uchwał i innych materiałów dla potrzeb Rady Gminy, Komisji Rady i Wójta Gminy.
    7. Wykonywanie uchwał Rady Gminy , zarządzeń i postanowień Wójta i składanie bieżących informacji o ich realizacji.
    8. Rozpatrywanie i załatwianie interpelacji i wniosków radnych, posłów i senatorów oraz skarg, postulatów mieszkańców gminy.
    9. Opracowywanie propozycji do programów gospodarczych gminy w zakresie swojego działania.
    10. Opracowywanie projektów umów, zleceń z podmiotami gospodarczymi w zakresie ustalonych zadań.
    11. Współpraca z samorządami wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi.
    12. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej, samorządami wiejskimi ,organami spółdzielczymi, jednostkami, zakładami pracy i organizacjami działającymi na terenie gminy.
    13. Opracowywanie sprawozdań z zakresu swego stanowiska pracy, ankiet oraz innych informacji.
    14. Kulturalne kompetentne i rzeczowe załatwianie spraw interesantów zgłaszających się do Urzędu.
    15. Archiwizowanie dokumentacji tworzonej w Urzędzie.
    16. Prowadzenie kontroli w ramach właściwości rzeczowej w stosunku do jednostek organizacyjnych.
    17. Ochrona tajemnicy państwowej i służbowej.
    18. Ochrona danych osobowych.
    19. Przestrzeganie przepisów bhp i p.poż.