|
|
|||||||||||||||
Liczba odwiedzin: > | |||||||||||||||
04.02.2009 Monografia szkoły w Grabowcu stanowi istotną część historii tego regionu. Warto przeczytać i zastanowić się nad rolą szkolnictwa na naszym terenie. Mimo biedy, różnorodności narodowej i burz historii ważnym elementem życia była oświata. Nasi przodkowie dbali o to, aby w Grabowcu można byłoby się uczyć. • Czytelnik z łatwo ci wyobrazi sobie uczni w z XIX wieku, jednego, mądrego nauczyciela i siedemdziesięciu uczni w, drewniany budynek, nauk w j języku obcym, oceniane postępy w umiejętnościach. Wiek XX przed wojną i nauk po wojnie znajdzie w kolejnych rozdziałach. Może odszuka dziadka w, rodzic w czy kolegów z klasy, może dopisze znane sobie fakty. Na kolejne fragmenty trzeba troszeczkę poczekać . - Henryk Kulik |
|||||||||||||||
Historia Grabowca Monografia Zespo u Szk im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu 1811-31.03.2008 Wojciech Kulik, Renata Kulik, Henryk Kulik - Tom I, lata 1811-1967 >>> |
|||||||||||||||
- "Dlaczego powsta a
ksiżka? Dlaczego powsta a ta ksi ka? Odpowied nasunie si sama, gdy tylko zaczniemy si zastanawia ,
co jest wa ne w yciu? Bardzo wa ne w yciu jest zachowanie pami ci o ludziach, wydarzeniach nie tylko
dla nast pnych pokole , ale r wnie dla siebie. Pami jest ulotna, z biegiem czasu blednie a zostaje
stracona na zawsze w chwili mierci. Warto wcze niej przekaza j innej osobie. Pami kartkowa jest
troch trwalsza, cho te nietrwa a. Kartki kn lub niszczy je po ar. Ka dy cz owiek mia , ma lub
b dzie mia nauczyciela; dobrego, kochanego lub takiego, kt rego nie chce pami ta . Zazwyczaj pami tamy
tych nauczycieli, kt rzy wymagali od nas wi cej, narzekali my na nich z powodu klas wek, stosu s wek do
nauczenia, itp. Mam nadziej , e najp niej za 15 lat kto inny napisze kolejne rozdzia y tej ksi ki,
uzupe ni b d poprawi istniej ce. Czerwiec 2002" Renata i Henryk Kulikowie |
|||||||||||||||
List Stanis awa Senkowskiego z propozycj zmiany patrona naszego Zespo u Szk
>>> |
|||||||||||||||
III Zjazd Absolwent w LO w Grabowcu - to ju historia - >>> |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
PROGRAM ZJAZDU |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|