Budżet Gminy Grabowiec - 2005 rok
Uchwała Rady Gminy


Budżet - część opisowa

 

Uchwała Nr XIX/100/04
Rady Gminy Grabowiec
z dnia 30 grudnia 2004r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2005 rok.


Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit.d oraz pkt 10 ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U.z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn. zmianami) oraz art.122,art.128 ust.2,art.134 ust.3,art.135 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U.Nr 15,poz.148 z póź. zmianami) - Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1
1.Ustala się dochody budżetu gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 1,na kwotę 6.246.844 zł
w tym :
- dotacje związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 706.092 zł.
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 30.000 zł.
2. Ustala się wydatki gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 2, na kwotę 6.246.844 zł w tym:
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 706.092 zł.
- wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych na kwotę 30.000 zł.

§ 2
Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 6.200 zł


§ 3
Ustala się wydatki na zadania inwestycyjne nie objęte wieloletnimi programami inwestycyjnymi w wysokości 284.500 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 4
Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w roku budżetowym w kwocie 350.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 5
1.Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych gminy w łącznej kwocie 390.790 zł., oraz
wydatków zakładów w kwocie 394.863 zł. zgodnie z załącznikiem nr 5

2.Ustala się plan przychodów środków specjalnych w łącznej kwocie 123.090 zł oraz wydatków w kwocie 122.940 zł. - zgodnie z załącznikiem Nr 6

§ 6
Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 2.000 zł, oraz wydatków funduszu w kwocie 2.100 zł. Plan finansowy funduszu stanowi załącznik Nr 7

§ 7
Udziela się pomocy finansowej dla Roztoczańskiego Związku Gmin w kwocie 15.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie dokumentacji technicznej na budowę zakładu utylizacji odpadów komunalnych .

§ 8
Udziela się dotacji w kwocie 23.000 zł z przeznaczeniem na :
1. remont kościoła parafialnego w Grabowcu w kwocie 8.000 zł
2. dofinansowanie zadań z zakresu kultury fizycznej w kwocie 15.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 9
Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej.

§ 10
Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta Gminy w roku budżetowym w kwocie 90.000 zł.

§ 11

Suma zaciągniętych kredytów i pożyczek nie może przekroczyć kwoty 130.000 zł.

§ 12
Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania długu (zobowiązań) oraz do spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku nr 2 (wydatki budżetu gminy w 2005 roku), w załączniku nr 3 ( wykaz inwestycji gminnych realizowanych w 2005 r. nie objętych programami wieloletnimi) , oraz w załączniku nr 4 (limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne) za wyjątkiem zaciągania kredytów długoterminowych, gdzie Wójt Gminy wystąpi do Rady Gminy z projektami stosownych uchwał.
Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania do sumy 200.000 zł.

§ 13
Upoważnia się Wójta Gminy do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi gminy

§ 14
Zobowiązuje się Wójta Gminy do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wy-konania budżetu w szczegółowości uchwały budżetowej.

§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w 2005 roku


Przewodniczący
Rady Gminy
Stanisław Kuropatnicki