Budżet -
część opisowa
Uchwała Nr XIX/100/04 Rady Gminy Grabowiec z dnia 30 grudnia 2004r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2005 rok.
Na
podstawie art.18 ust.2 pkt 4,pkt 9 lit.d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U.z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn. zmianami) oraz art.122,art.128 ust.2,art.134 ust.3,art.135 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach
publicznych (Dz.U.Nr 15,poz.148 z póź. zmianami) - Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1 1.Ustala się dochody budżetu gminy, zgodnie z
załącznikiem Nr 1,na kwotę 6.246.844 zł w tym : -
dotacje związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 706.092 zł. - dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 30.000 zł. 2. Ustala się wydatki gminy, zgodnie z
załącznikiem Nr 2, na kwotę 6.246.844 zł w tym: - wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 706.092 zł. - wydatki na
realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na kwotę 30.000 zł.
§ 2 Ustala się rezerwę ogólną w kwocie 6.200 zł
§ 3 Ustala się wydatki na zadania inwestycyjne nie objęte wieloletnimi
programami inwestycyjnymi w wysokości 284.500 zł. zgodnie z
załącznikiem Nr 3.
§ 4 Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w roku budżetowym w kwocie 350.000 zł zgodnie z
załącznikiem nr 4.
§ 5 1.Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych gminy w łącznej kwocie 390.790 zł., oraz wydatków zakładów w kwocie 394.863 zł. zgodnie z
załącznikiem nr 5
2.Ustala się plan przychodów środków specjalnych w łącznej kwocie 123.090 zł oraz wydatków w kwocie 122.940 zł. - zgodnie z załącznikiem Nr
6
§ 6 Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 2.000 zł, oraz wydatków funduszu w kwocie 2.100 zł. Plan finansowy funduszu stanowi
załącznik Nr
7
§ 7 Udziela się pomocy finansowej dla Roztoczańskiego Związku Gmin w kwocie 15.000 zł z przeznaczeniem na opracowanie dokumentacji technicznej na budowę zakładu utylizacji odpadów komunalnych .
§ 8 Udziela się dotacji w kwocie 23.000 zł z
przeznaczeniem na : 1. remont kościoła parafialnego w Grabowcu w kwocie 8.000 zł 2. dofinansowanie zadań z zakresu kultury fizycznej w kwocie 15.000 zł zgodnie z
załącznikiem nr 8.
§ 9
Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej.
§ 10 Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych przez Wójta Gminy w roku budżetowym w kwocie 90.000 zł.
§ 11
Suma zaciągniętych kredytów i pożyczek nie może przekroczyć kwoty 130.000 zł.
§ 12 Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania długu (zobowiązań) oraz do spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku nr 2 (wydatki budżetu gminy w 2005
roku), w załączniku nr 3 ( wykaz inwestycji gminnych realizowanych w 2005 r. nie objętych programami wieloletnimi) , oraz w załączniku nr 4 (limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne) za wyjątkiem zaciągania kredytów długoterminowych, gdzie Wójt Gminy
wystąpi do Rady Gminy z projektami stosownych uchwał. Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania do sumy 200.000 zł.
§ 13 Upoważnia się Wójta Gminy do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi
gminy
§ 14 Zobowiązuje się Wójta Gminy do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wy-konania budżetu w szczegółowości uchwały budżetowej.
§ 15 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16 Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia i obowiązuje w 2005 roku
Przewodniczący Rady Gminy Stanisław Kuropatnicki |